Πολλοί άνθρωποι που διαθέτουν drone θα καταλάβουν την ομορφιά του να μπορούν να πετούν πάνω από διάφορα περιβάλλοντα για να τραβήξουν εναέρια πλάνα. Αλλά ενώ υπάρχουν πάντα τόσα πολλά να δουν και να εξερευνήσουν από μια νέα οπτική γωνία, οι πιλότοι πρέπει να θυμούνται ότι η πτήση πάνω από τη γη και το νερό δεν είναι το ίδιο. Εδώ θα δούμε μερικές συμβουλές και προφυλάξεις που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν πετάτε πάνω από το νερό.
Η κατοχή ενός drone είναι φοβερή. Εξυπηρετεί τόσους σκοπούς, από τη δυνατότητα λήψης εκπληκτικών εναέριων εικόνων στον δικό σας χρόνο έως τη δυνατότητα διενέργειας επιθεωρήσεων σχετικών με το χώρο εργασίας για μεγαλύτερους οργανισμούς. Ανεξάρτητα από το για το οποίο χρησιμοποιείτε τα drones περιστασιακά, θα βρείτε τον εαυτό σας να χρειάζεται να λειτουργεί πάνω από το νερό. Αν και αυτό μπορεί να φαίνεται συναρπαστικό, η λειτουργία πάνω από το νερό έρχεται με τις δικές της ξεχωριστές προκλήσεις.
Προ-έλεγχος εναέριου χώρου
Μπορεί να νομίζετε ότι πετάτε πάνω από τον ωκεανό σημαίνει ότι έχετε απόλυτη ελευθερία με το πού πετάτε το drone σας, αλλά να θυμάστε ότι ως πιλότος είστε υπεύθυνοι για τον προέλεγχο του εναέριου χώρου στον οποίο πετάτε για να βεβαιωθείτε ότι δεν θα εισέλθετε απροσδόκητα σε απαγόρευση πτήσης ζώνη.
Οι γενικοί νόμοι για τις πτήσεις, όπως το να βλέπεις πάντα το drone σου και να κρατάς ασφαλείς και νόμιμες αποστάσεις από άλλους ανθρώπους, παραμένουν σε ισχύ ακόμη και όταν πετάς πάνω από τη θάλασσα. Ελέγξτε το CASA για πιο σχετικούς κανόνες σχετικά με τη λειτουργία drone.
Βαθμονόμηση αισθητήρων
Πριν απογειωθείτε πάνω από το νερό, είναι σημαντικό να βαθμονομήσετε όλους τους αισθητήρες στη στεριά. Αυτό περιλαμβάνει τη βαθμονόμηση της πυξίδας και του IMU. Εάν σκοπεύετε να λειτουργήσετε από σκάφος, η μεταλλική κατασκευή του σκάφους μπορεί να επηρεάσει την πυξίδα, επομένως, τα σφάλματα της πυξίδας μπορούν αρχικά να αποφευχθούν μέσω της βαθμονόμησης στη στεριά.
Η βαθμονόμηση IMU συνιστάται επίσης να πραγματοποιηθεί στην ξηρά, καθώς αυτό απαιτεί το αεροσκάφος να είναι απόλυτα ακίνητο σε μια επίπεδη και επίπεδη επιφάνεια. Γενικά σε ένα κινούμενο σκάφος αυτές οι συνθήκες είναι δύσκολο να επιτευχθούν, επομένως είναι πιθανό να αντιμετωπίσετε λειτουργικά σφάλματα εάν δεν βαθμονομηθεί σωστά.
Είναι επίσης καλό να σημειώσετε ότι εάν πετάτε από σκάφος, κρατήστε το αεροσκάφος σε ασφαλή απόσταση μακριά από το μηχανοστάσιο ή τον κινητήρα του σκάφους, καθώς είναι δυνατή η παρεμβολή στην πυξίδα από την ηλεκτρομαγνητική ενέργεια που εκπέμπεται από αυτές τις περιοχές.
Αλλαγή ρυθμίσεων
Όταν πετάτε πάνω από το νερό, υπάρχουν μερικές προτεινόμενες προηγμένες ρυθμίσεις για αλλαγή.
Απενεργοποιήστε το σύστημα εντοπισμού θέσης όρασης προς τα κάτω
Ένα από τα οποία είναι το σύστημα εντοπισμού θέσης όρασης προς τα κάτω (Downwards VPS). Αν και δεν είναι απαραίτητο να τροποποιηθεί αυτή η ρύθμιση, ορισμένοι υποστηρίζουν τη σημασία της απενεργοποίησης αυτής της ρύθμισης. Αυτό συμβαίνει επειδή το Downward VPS χαρτογραφεί την επιφάνεια κάτω από το drone για να βοηθήσει στην τοποθέτηση του drone. Ωστόσο, πάνω από το νερό, το φως που ανακλάται από την επιφάνεια του νερού μπορεί να προκαλέσει παρεμβολές σε αυτό το σύστημα με αποτέλεσμα την αστάθεια του αεροσκάφους.
Αν και είναι καλύτερο να διατηρείτε ύψος πάνω από 5 μέτρα πάνω από την επιφάνεια, εάν πετάτε χαμηλότερα, συνιστάται να το απενεργοποιήσετε. Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε ότι εάν το απενεργοποιήσετε, το αεροσκάφος δεν αυτοτοποθετείται, απαιτώντας από εσάς να προσαρμόζετε συχνά το ύψος του χειροκίνητα για να αποφύγετε την ολίσθηση του drone προς τα κάτω. Κατά συνέπεια, οι ακριβείς δυνατότητες προσγείωσης θα επηρεαστούν, γι’ αυτό λειτουργείτε με προσοχή.
Ορίστε το Failsafe σε Hover
Αυτή η αλλαγή ρύθμισης ισχύει μόνο για πιλότους που εκτελούν πτήσεις από σκάφη. Εάν βρίσκεστε σε ξηρά και λειτουργεί πάνω από το νερό, αυτό δεν ισχύει για εσάς.
Οι ρυθμίσεις συνιστάται να απενεργοποιούνται για τη λειτουργία Επιστροφή στο σπίτι για πιλότους σε σκάφη. Καθώς η λειτουργία RTH καταγράφει τις συντεταγμένες GNSS κατά την απογείωση για να κατέβει πίσω στην ίδια τοποθεσία μετά την ενεργοποίηση του RTH, η ενεργοποίηση του RTH ενώ το σκάφος σας έχει μετακινηθεί από την αρχική του θέση θα έχει ως αποτέλεσμα το drone σας στο νερό. Όταν είναι απενεργοποιημένη, η λειτουργία Failsafe αιωρείται αντί να σας δίνει την ευκαιρία να πλοηγηθείτε στο drone σας πριν προσγειωθείτε.
Ανυψώστε τις πλατφόρμες απογείωσης και προσγείωσης
Και πάλι αυτό ισχύει μόνο για τη λειτουργία σε σκάφη. Εάν απογειωθείτε από σκάφος που είναι κατασκευασμένο με υψηλή περιεκτικότητα σε μέταλλα, συνιστάται να ανυψώσετε τις πλατφόρμες απογείωσης και προσγείωσης για να αποφύγετε σφάλματα στην πυξίδα. Μερικές επιλογές που πρέπει να λάβετε υπόψη για την ανύψωση είναι η χρήση ξύλινων παλετών πάνω από το προστατευτικό περίβλημα του σκληρού καλύμματος των drones ή ακόμα και η εκτόξευση και η προσγείωση με το χέρι. Με αυτό εννοούμε την εκτόξευση του αεροσκάφους από την παλάμη του χεριού σας και την προσγείωση στο χέρι σας. Αν και αυτή δεν είναι η ασφαλέστερη μέθοδος, είναι μια επιλογή για την αποφυγή παρεμβολών στην πυξίδα.
Ταχεία απογείωση
Κατά την απογείωση από ένα σκάφος, είναι ιδανικό να πετάξετε αμέσως κατευθείαν πάνω ξεπερνώντας το ψηλότερο μέρος του σκάφους. Αυτό γίνεται για την αποφυγή οποιασδήποτε σύγκρουσης.
Ευαισθητοποίηση GNSS
Η πτήση πάνω από το νερό μπορεί ενδεχομένως να διαταράξει το GNSS οδηγώντας σε ανακρίβειες πολλαπλών διαδρομών και θέσης. Αν και αυτό δεν μπορεί να βοηθηθεί, είναι σημαντικό ο πιλότος να δίνει προσοχή στα δεδομένα τηλεμετρίας καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης και να είναι πλήρως ικανός να χειριστεί τη λειτουργία Attitude ή τη λειτουργία πτήσης χωρίς GNSS, εάν είναι απαραίτητο.